søndag 21. april 2013

Dina har fått kloløsning



 Min herlige, fantastiske, lekne, gale og glade Dina har fått en sykdom som heter kloløsning. Den gjør at klørne blir vonde og løsner. 




I romjula skar Dina seg på skaren under begge bakbena.
Hun gikk med bandasjer i to uker uten å røre det, men plutselig en dag begynte hun å bite hull i bandasjen og sokkene. Vi var hos dyrlegen, og hun fikk antibiotika og noen tabletter som skulle være bra for klørne. 
Lang historie kort : Vi har brukt krave og munnkurv i 4 mnd, snart. 
Og vi er såååå lei!

NÅ har Dinas søster også fått problemer med klørne, og de har funnet ut at det er kloløsning. Ha lest litt om det, og funnet ut at det er noe smertefullt dritt!!!!





Men på en måte er det en lettelse å vite hva det er, og kunne sette igang med behandling.
Håper vi snart får en ende på dette marerittet.




Bildene er fra begynnelsen av April.
Glade og lekene hunder :) 

2 kommentarer:

  1. Så herlige bilder!
    Nydelige hunder:)
    Så synd at hun har fått kloløsning da... Har ingen erfaring med det, men det høres ikke morsomt ut. Håper det lar seg fikse.
    Klem, Heidi:)

    SvarSlett
  2. Hei ! Min hund fikk kontanter klo løsning for to uker siden og under behandling md penecellin, fiske olje og nytt fôr. Hun rev også av 2 negler på is i februar pga lek og så dette. Jeg har ikke bil og hun skal ikke gå på singel, stein helst gress og skog så jeg har satt på sokker på for labbene. Dverg Schnauzer har jeg kun 3,4 år. De vet lite om dette men de tror det er genetisk og Gordon Setter er mest utsatt og ofte må de avlives. Det hadde knekt meg så er det noen som vet mer si i fra please og lykke til md dine hunder

    SvarSlett